Termálfürdők zéró rezsiköltséggel

Szerző: H. Horváth Orsolya

Forrás: turizmus.com

2022. szeptember 26. 15:31

Bejárva az Ibériai-félszigetet, szerzőnk sok minőségi, minden igényt kielégítő termálfürdőt kipróbált. Állítja, hogy az élmény viszont csak a természetes forrásokkal együtt lett teljes. Ezt meséli most el.

Amikor útra keltünk év elején, kevés fix pont szerepelt az útvonaltervünkben. A kevés biztos pontok egyike egy természetes termálfürdő volt Andalúziában, amely a lakóautós vlogok alapján igazi kis földi paradicsomnak tűnt. Meleg vizes forrással, vízeséssel, patakkal, parkolóval, elszigetelve a külvilágtól. De időközben a fürdőt és a környékét lezárták, a belépést megtiltották. Ebből is látszik, hogy nem érdemes részletes útitervet készíteni.

Az eset nem szegte kedvünket, biztosra vettük, hogy ahol egy termálforrás van, ott több is lesz. Megtalálni őket azonban nem egyszerű, mivel a vonzerejük éppen a titkos, eldugott voltukban rejlik. Bármerre jártunk, folyamatosan kerestem a közeli forrásokat, vízeséseket, meleg vizes patakokat. Meglátogattunk így sok helyet, ahol csak kiszáradt medret, vagy éppen csordogáló ereket találtunk, míg végül Granada és a tengerpart között félúton rábukkantunk az első igazi, nem turistás, erdei termálmedencékre, a Baños de Vacamía-ra.

Sejthettük volna, amikor lenéztünk a sziklás szurdokba a műút mellől, hogy ez nem lesz egy könnyű túra, de mivel előtte napokig be voltunk zárva a lakóautóba a rossz idő miatt, ezért nagyon mehetnékünk volt.

Baños de Vacamía – keményen meg kellett szenvedni az erdei wellnessért

Fotó: Horváth Orsolya

Eszünkbe juthatott volna az is, hogy kiadós esőzés után nem lesznek tip-top állapotban a túrautak. Nem gondoltuk túl a dolgot, optimistán elindultunk a kijelölt úton, ami kb. 15 perc után eltűnt. Innen indult a kalandos szakasz, benőtt ösvények, túrázók által eszkábált hidak, zubogó patakok, némi eső kíséretében. Nem csoda, hogy nem fedezték még fel a helyet maguknak a turisták tömegei, itt keményen meg kellett szenvedni az élményért.

Leküzdöttünk minden akadályt és elénk tárult az erdei wellness. Kristálytiszta vizű kis medencék fogadtak minket, amelyekbe közvetlenül folyt bele a mellettük fakadó termálvíz. Semmi fakszni, semmi kiépített szolgáltatás, csak a kellemesen meleg forrás és az erdő fái. Az ilyen helyek miatt érdemes útra kelni!A fürdőzés azonban érdeklődés hiányában elmaradt. Hideg volt, addigra már párszor megáztunk és elég hosszúra nyúlt a túra. Éppen ezért a kutató munka nem állt itt meg, kerestük a természetes fürdőket tovább.

Hónapokkal később, Portugáliából visszatérve, Észak-Spanyolországban bukkantunk rá a hegyvidéken Caldas Romanas de Bande-ra.

Caldas Romanas de Bande – már a rómaiak is felfedezték az itteni termálvizet

Fotó: H. Horváth Orsolya

A termálvíz itt közvetlenül egy tó partján tört fel, amit már a rómaiak is felfedeztek. A forrás környékét kövekkel elkerítették, kis medencét alakítottak ki körülötte. A feltörő víz érzetre 40 fok feletti lehetett, szinte szaunahatású. Mint a helyiektől megtudtuk, a víz jó hatást fejt ki a bőrre, sokan otthonra is visznek belőle palackokban. A térségben kiépített fürdők is működnek, ezt viszont meghagyták a maga természetközeli formájában.

Itt végre megtaláltuk a régóta keresett, természetes termálfürdős paradicsomot. Egyik oldalán egy hatalmas, keskeny tóval, másik oldalán erdősávval, parkolóval és tőle 5 perc sétára egy kiépített lakóautó parkkal. Ennél több nekünk nem kellett a boldogsághoz.

Bejárva az Ibériai-félszigetet sok minőségi, minden igényt kielégítő termálfürdőt kipróbáltunk, az arab fürdőházaktól a hipermodern acél medencékig, az élmény viszont csak a természetes forrásokkal együtt lett teljes. Ezek nyilvánvalóan nem helyettesítik a többezres látogatószámot kiszolgálni képes élményfürdőket, viszont feledhetetlen emléket adnak azoknak a felfedező kedvű túrázóknak, akik a puszta romantikát, az érintetlen természetet és a tiszta élményeket keresik.

A szerző desztinációs turisztikai és marketing szakemberként dolgozott, mielőtt idén januárban digitális nomád életformára váltott. Az útközben tapasztalt jó gyakorlatokról időről időre beszámol a Turizmus.com-on.