A szálloda gyermeke

Szerző: Szebeni Zsolt

Forrás: turizmus.com

2022. április 11. 10:15

Turizmussztori rovatunkban ezúttal Semperger Juditnak, az Atrium Hyatt (ma Sofitel Budapest) egykori PR-menedzserének történetét osztjuk meg olvasóinkkal.

2002. június 28-án Babót település egyik kis utcájába egy fekete limuzin fordult be,  aminek a hátsó ülésén ültem. A szívem majd kiugrott a helyéből, hogy vajon tényleg otthon találom-e Balogh Józsefet... A hátam mögött az RTL Klub operatőrével becsöngettem a kapun és a kijövő fiatalemberhez fordultam: "Balogh József..? A kocsija előállt, uram."

Józsi, avagy a "szálloda gyermeke" egy volt a 369 fiatal közül, akik 1982. június 19-én születtek, pontosan azon a napon, amikor a Hyatt megnyitotta kapuit. A jubileum előtt néhány hónappal jött az ötlet, hogy a 369 fiatal közül sorsolással válasszuk ki a szálloda „fogadott gyermekét".

A Hyatt jó kapcsolatainak köszönhetően a Belügyminisztérium segítségével – akkor még hírből sem ismertük a GDPR-t – megkaptuk a fiatalok nevét és címét. Ekkoriban nem ment még az e-mail-ezés.... A fiatalok postán kaptak tőlünk egy felhívást, amiben azt kértük tőlük, hogy küldjenek magukról néhány sort, ha szeretnének részt venni a játékban.

Szívhez szóló, megható leveleket kaptunk húszéves fiataloktól, álmokról, tervekről, kutyákról, macskákról... Minden levelet elolvastunk, s a nyertes Balogh József lett, aki Babóton élt a szüleivel. Ez egy kis falu Győr-Moson-Sopron megyében. Vegyesbolti eladó volt, de mivel többre vágyott, beiratkozott a gimnáziumba és nyelveket kezdett el tanulni. Többször megcsodálta már a szállodát, amikor Budapesten járt, de csak kívülről. No meg, soha nem aludt még szállodában.

József ajándéka az volt, hogy egy hétvégét tölthetett a 720-as elnöki lakosztályban, miközben úgy kényeztettük, mint egy igazi sztárt. Vörös szőnyeget terítettünk elé, egyenruhás bellboy fogadta, majd a szálloda igazgatója, Kovács István egy virágcsokorral a kezében köszöntötte a megszeppent fiút és kísérőjét.

Fotós, operatőr, minden kellék adott volt a helyszínen a "sztársághoz". A lakosztályban pezsgős bekészítés várta, este gyertyafényes vacsora, a reggelit a room service vitte fel. Ebéd az Atrium Teraszon, délutáni kényeztetés a Club Olympus Fitness Centerben, estefelé egy koktél a Bridge Bárban, majd egy kis játék a Las Vegas Casinóban, amit egy gyertyafényes vacsora zárt a Focaccia étteremben.

Középen Balogh József,  jobbra kísérője, Varga Anikó, balra Semperger Judit

Fotó: Semperger Judit

Harmadnap is gazdag programban volt része, majd ismét előállt a limuzin, ami két nappal korábban az álmokba repítette őt.

Több lap is megírta a történetét, és az RTL Klub Fókusz című műsora is beszámolt a nem mindennapi élményről.

Egy darabig még tartottuk a kapcsolatot Józseffel, aztán egyszer csak írta, hogy ne haragudjak, de nagyon sokat dolgozik, több műszakban, nemigen tud jönni többet, de nekem és a hotel minden munkatársának a legjobbakat kívánja.

Mi pedig csak remélni tudjuk, hogy az akkori fiatalok leveleiben megfogalmazott vágyakból mára sok-sok álom valóra vált!

Ha Önnek is van egy jó sztorija a múltból, küldje el a blog@turizmus.com címre. Szerkesztőségünk fenntartja a jogot a válogatásra annak érdekében, hogy csak hiteles és senki emlékét, vagy személyiségi jogait nem sértő történeteket közöljön.