50 év után először a MODEM-ben a Párizsi absztraktok
Forrás: turizmus.com
2021. október 05. 14:26
Az 1500 m2-es kiállítás középpontjában a világhírű, a valaha volt legnagyobb hivatalos nonfiguratív csoportosulása, az Abstraction-Création áll.
A közel 100 művet felvonultató tárlat műtárgyai, többek között a párizsi Centre Georges Pompidou, a párizsi Galerie Le Minotaure, a bécsi mumok, a bécsi Belvedere vagy a Nantes-i Musée d’arts de Nantes múzeumokból érkeztek.
Az Abstraction-Création olyan világhírű művészeinek képeit és szobrait mutatja meg a közönségnek, mint például Vaszilij Kandinszkij, Jean Hélion, Alexander Calder, Auguste Herbin, František Kupka, vagy Jean Arp.
Vaszilij Kandinszkij Két zöld pont (1935 Párizs, Centre Georges Pompidou) |
Fotó: © Centre Pompidou, MNAM-CCI, Dist. RMN-Grand Palais/Philippe Migeat |
A tárlat elsőként reprezentálja itthon a világhírű magyarok, köztük Moholy-Nagy László, Alfred Reth vagy Étienne Beöthy és hazánkban elismert avantgárd alkotók, mint Tihanyi Lajos és Martyn Ferenc munkásságát a párizsi Abstraction-Création közegében.
Az Abstraction-Création egy közel 100 fős társaság volt, amelyhez több mint 20 ország művésze csatlakozott, magához vonzotta a világ jelentősebb absztrakt képviselőit az 1930-as években.
A New York-i MoMA-ban, majd a párizsi Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris Abstraction-Création-kiállításai után csaknem 50 év elteltével ez lesz az első nagyszabású, tárlat a témában, amely mellesleg egészen új kutatási eredményeket tár fel – adja hírül a visitdebrecen.com.
A közel 100 művet felvonultató tárlat anyagának kétharmada a külföldi gyűjteményre, intézményre épül, de hat magyar kollekcióból, múzeumból is érkeztek művek a kiállításra.
A tárlat extra szenzációja, hogy több neves intézmény (Musée d’art moderne et contemporain de Saint-Étienne; Centre Georges Pompidou) művének restaurálását, keretezését is magára vállalta a MODEM.
A kiállítás 2021. október 3. – január 30. között várja az érdeklődőket a Modem – Modern és Kortárs Művészeti Központban Debrecenben.