A Világkupa-versenyzők nyomában csúsztunk Jasnán, a szlovák síterepen kitart a tél

Szerző: Pintér Tünde

Forrás: turizmus.com

2024. március 12. 09:43

Síeltünk hóesésben, ködben és napsütésben, lazítottunk a csillagos ég alatt a pezsgőfürdőben és pazar lakomákat csaptunk a hétvégén Jasnán a Szlovák Turisztikai Képviselet által szervezett tanulmányúton.

Kegyeibe fogadja az időjárás a március 15-i hosszú hétvége előtt a magyar síelőket. Ahogy arról néhány napja beszámoltunk, a Tátrába március elején visszatért a tél, több szlovák síterepen friss hó esett és újra működésbe léptek a hóágyúk.

Ilyen előzmények után nagy várakozással érkeztünk meg Jasnára, ahol a déli órákban szorgalmasan jártak a síliftek és nyüzsgő élet folyt a pályákon. A csapat szálláshelyéül szolgáló Hotel Grand Jasnába megérkezve természetesen mi is egyből síbakancsot húztunk és felcsatoltuk léceinket, hogy személyesen győződjünk meg a legnagyobb szlovák síterep sokoldalúságáról.

Komplex élmény mindenkinek

A kabinos felvonók egy átszállással egyenesen a csúcson lévő Rotundához repítettek minket, mint megtudtuk, az épületben önkiszolgáló étterem, a három deluxe szobát kínáló Hotel Rotunda és önkiszolgáló bár várja a vendégeket. A nagy köd miatt a panorámát ugyan nem élvezhettük, de a szlovák káposztaleves és a szalonnával bőven megszórt juhtúros sztrapacska így is gondoskodott elégedettségünkről és arról is, hogy legyen energiánk liftzárásig tesztelni a pályákat.

A csúcsra felérve sokszor nagy dilemma, hogy az északi vagy a déli oldal pályáit válasszuk

Fotó: turizmus.com

Ezekből bőven van választék, hiszen az északi és a déli oldalon együttesen összesen 50 kilométernyi pálya kanyarog, melyekhez 20 felvonó- és drótkötélpálya viszi a síelőket. Első nap az északi oldalon maradtunk, így is bebizonyosodott, hogy a komplex síközpont tényleg minden tudású és igényű síelőnek ideális: csapatunk néhány éve síelő tagjai az alsó lankákon futó, könnyű pályákat részesítették előnyben, a haladók a csúcsról induló, meredekebb pályákon élvezhették a száguldást. Láttunk sok gyerekes családot és többen cikk-cakkoztak a felvonók alatt lévő, kezeletlen terepen is. Szlovákia legnagyobb síterepén a sítúrázás is nagyon népszerű, erre, a megfelelő szabályok betartásával, az összes pályáján lehetőség van.

A hétvégi időpont ellenére csak a kabinos lifteknél kellett az egyébként tempósan haladó sort kiállni, az egy időben 12 ezer síelőt kiszolgáló síterepen ugyanis az elmúlt években jelentős beruházásokat hajtottak végre. Az északi oldalon Biela Pút-tól a 2022/23-as szezonra megnyitott, 15 személyes kabinos felvonóval, majd a Priehyba állomástól a két kötélen rögzített, így szeles időben is biztonságos közlekedést biztosító Funitel felvonóval lehet feljutni a Chopok csúcsára. A déli oldalon szintén két kabinos felvonó viszi 920 méteres szintkülönbséget legyőzve a látogatókat a hegy tetejére.

A csúcs a nap nagy részében szemérmesen felhőbe burkolózott, lejjebb érve szikrázó napsütésben száguldottunk tovább

Fotó: turizmus.com

Az idei szezonra egyébként több újdonsággal készültek, megújítottak egy kisebb húzós felvonót, új sípályát nyitottak meg, ráerősítettek a hóágyú-kapacitásra.

A 2000 méteres magasságot meghaladó csúcsról egészen a pályák aljáig csúszva a tél számos arcát megmutatta számunkra. A csúcs a nap nagy részében szemérmesen felhőbe burkolózott, a közelében párás ködben tapogattuk a pályákat, majd, amikor hirtelen kitisztultak a látási viszonyok, szikrázó napsütésben száguldottunk tovább.

Fresh Track, Fast pass, Gopass

A rendelkezésre álló szűk 3 nap alatt a lehető legtöbb időt ki akartuk használni a síelésre, ezért nagyon örültünk a szombat reggeli Fresh Track-nek. Hetente 4 alkalommal, kedden, csütörtökön, szombaton és vasárnap lehet síelni a felvonók hivatalos megnyitása előtt, 7.15-9 óra között. A 79 eurós ár tartalmazza az indulás előtti kávét és a gazdag reggelit a Rotundában, a létszámot az élmény miatt 100 főben maximalizálják. Ha a sorban állást később a nap folyamán is el szeretnénk kerülni, síbérletünk mellé 25 euróért Fast pass opciót vásárolhatunk, ezzel külön kapun juthatunk a liftekhez.

Jasna soha nem alszik: a Fresh Track miatt reggel 7 óra után kezdődik és késő éjszakába nyúlóan tart itt az élet

Fotó: [forrás]

Érdemes tudni, hogy a Jasna az idei szezonban is a dinamikus árképzést követi. Eszerint a síbérletek ára a forgalmasabb időszakban magasabb, ezeken kívül alacsonyabb, emellett minél előbb vásárolunk, az ár annál kedvezőbb.  A Gopass kártyával a síbérletek online, kedvezményes áron előre megvásárolhatók. Érdemes letöltenünk az applikációt is, mely a térkép mellett számos hasznos információt tartalmaz az éttermek nyitva tartásáról, az időjárásról, az esti programokról, vagy akár a szálláslehetőségekről, emellett az aznapi sístatisztikánkat is megmutatja.

Megtudtuk: a Jasna adottságai egyre vonzóbbak a magyar vendégek számára. Az idei szezonban 15% növekedés van a honfitársaink által megvásárolt síbérletek számában, ezzel Magyarország - a csehekkel fej-fej mellett - a harmadik legfontosabb küldőország a síterepen.

Élmények a síelésen túl

A hedonista síelés-élményről remek gasztronómiai kínálattal gondoskodnak a hegyen lévő éttermek, valamint a közvetlenül a sípályák beszállási pontjánál lévő pályaszállások. Ott tartózkodásunk alatt a déli oldal ugyan makacs ködbe burkolózott, az itteni sípályákat is kipróbáltuk a folyamatosan megújuló Hotel Srdiečkoban elköltött ebéd kedvéért. Azt gondoltuk, a késői reggelit követően ugyan nem leszünk farkaséhesek, a kiváló alapanyagokból készített és gondosan megkomponált fogásokat mégis percek alatt eltüntettük.

Nap végén mi mással tehettük volna fel az i-re a pontot, mint egy kiadós ejtőzéssel a Hotel Grand Jasna wellnessrészlegén, ahol többféle szauna, relaxációs szoba, beltéri élménymedence és két kültéri pezsgőmedence közül választhatunk. (Érdemes tudni, hogy a TMR szállodáiban a tartózkodás ára a síbérletek árát, valamint a a Tatralandia és Bešeňová víziparkok meglátogatását is tartalmazza.)

Fontos, hogy csomagoláskor ne csak a síruházatot és a fürdőruhát tegyük a bőröndbe, Jasnán ugyanis korán indul, de későn ér véget a nap. Esténként nagyszabású party-k hívogatják a közönséget, melyekben rádöbbenhetünk, hogy a síelés és a wellness után is maradt energiánk a szórakozásra.